بردهای مدار چاپی: بازار موبایل

۴ بازديد

 

ورقه‌های الیاف شیشه/اپوکسی برای دهه‌ها زیرلایه ساختاری پایه در بردهای مدار چاپی (PCB) بوده‌اند. این «کارت‌های» نازک و سبز نمادین، از ترانزیستورها، مقاومت‌ها و مدارهای مجتمع در قلب تقریباً تمام فناوری‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و آنها را از طریق مسیرهای رسانایی که بر روی سطوح آن‌ها حک یا چاپ شده‌اند، به‌صورت الکتریکی به هم متصل می‌کنند. درو واکر، مدیر عامل تولید کننده الیاف شیشه تخصصی AGY Holding Corp می گوید: آنها بزرگترین بازار جهان برای الیاف شیشه هستند. (Aiken, S.C.). در واقع، شرکت تحقیقات بازار Lucintel (ایروینگ، تگزاس) یک بازار جهانی برای الیاف شیشه در PCB ها را 844 میلیون پوند در سال 2013 گزارش می دهد و نرخ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) را 4.5 درصد پیش بینی می کند. با این نرخ، استفاده از الیاف شیشه در بازار PCB تا سال 2019 به 1.1 میلیارد پوند خواهد رسید. این رشد با گسترش دستگاه های تلفن همراه و کنترل دیجیتال در لوازم خانگی و خودروها و کاربردهای رباتیک جدید در پزشکی، دفاعی و غیره تقویت خواهد شد.

با این حال، تسلط شیشه/اپوکسی در چالش است زیرا انواع گرایش‌ها - به ویژه به سمت کوچک‌سازی، مدیریت حرارتی بهتر، افزایش سرعت و عملکرد و فرآیند چاپ سه بعدی - تولیدکنندگان PCB را مجبور می‌کند تا گزینه‌های مواد خود را دوباره بررسی کنند. آیا کامپوزیت های الیاف شیشه با توجه به توسعه الکترونیک در قلمرو ناشناخته، مشخصات سخت تری را برآورده خواهند کرد؟
حال و بعد در کامپوزیت هاصنعت کامپوزیت دائماً توسط نیروهای بی‌شماری - مردم، بازارها، فناوری‌ها - در حال شکل‌گیری و تغییر شکل می‌باشد. CW Trending یک پادکست ویدیویی ماهانه است که نگاهی دقیق‌تر به این نیروهای ترکیبی دارد و به شما کمک می‌کند تا آنها را درک کنید. CW Trending دارای کارشناسان موضوعی، تامین کنندگان مواد، متخصصان فناوری و ویراستاران خود CW است تا ایده ها، فناوری ها، روندها و نوآوری های در حال توسعه یا در حال حاضر در بازار را بررسی کنند. به ما بپیوندید و بخشی از گفتگو باشید.

 FR-4 به عنوان استاندارد صنعتی درک تأثیر روندهای فعلی بر روی کامپوزیت ها با مواد PCB و ساخت آن آغاز می شود. یک بستر PCB را می توان از کاغذ، الیاف شیشه به شکل بافته شده یا نبافته، یا کامپوزیت کاغذ و الیاف شیشه (از این رو اصطلاح مواد اپوکسی کامپوزیت یا درجه CEM، به جدول 1، در سمت چپ نگاه کنید) ساخته شود. سوراخ کردن کاغذ آسان تر است، اما فیبر استحکام و سفتی بیشتری را ایجاد می کند. این مواد را می توان با انواع رزین آغشته کرد، اما اپوکسی رایج ترین است.

 PCBهای با کارایی بالاتر ممکن است از فلزات یا سرامیک به عنوان بستر استفاده کنند. FR-4 (شکل 1، در سمت چپ)، که فقط از فایبرگلاس بافته شده و اپوکسی استفاده می کند، به بستر استاندارد برای PCB تبدیل شده است. این به عنوان یک عایق الکتریکی به خوبی عمل می کند، هم قابل ساخت و هم همه کاره است و استحکام نسبت به وزن خوبی را با هزینه مناسب ارائه می دهد. مقاومت FR-4 در برابر شعله یک مزیت است زیرا دستگاه های الکترونیکی معمولاً منابع انرژی خود را دارند.

 تامین کننده ورقه ورقه Norplex-Micarta (پست ویل، آیووا) الزامات قابل توجه و فزاینده ای را که FR-4 باید برآورده کند شرح می دهد: پایداری ابعادی، استحکام مکانیکی بالا، ماشین کاری و اتلاف استاتیک الزامات اولیه هستند. PCB ها به طور معمول در معرض دمای بیش از حد بالا قرار می گیرند، نه تنها در طول عملیات تولید، مانند لحیم کاری، بلکه در هنگام سرویس. نورپلکس توضیح می‌دهد که مواد FR-4 باید در دمای پیوسته 210 درجه سانتی‌گراد/410 درجه فارنهایت عمل کنند، در حالی که خزش، پیچ‌خوردگی یا خمش بسیار کمی از خود نشان می‌دهند، و همچنین باید نوسانات دمایی شدید را تحمل کنند و در عین حال در برابر جذب رطوبت مقاومت کنند.

 علاوه بر این، با کوچک‌تر شدن دستگاه‌های الکترونیکی، مجموعه‌ها متراکم‌تر می‌شوند و سازگاری حتی مهم‌تر است. و تعداد بیشتر سوراخ‌هایی که در PCB‌های کوچک‌تر امروزی حفر می‌شوند - فاصله بین سوراخ‌های مجاور می‌تواند تا 0.03 اینچ/0.76 میلی‌متر باشد - می‌تواند استحکام بستر را به خطر بیندازد.

 همچنین به راحتی میتوانید برد های خود را کپی بزنید. برای کپی برد به سایت های زیر مراجعه فرمایید
https://mokhtari-elect.ir/
https://elcb.net/
https://www.mcecleanenergy.org/